Wednesday 27 July 2011

RAMADHAN YANG DINANTI

sdar x sdar dah nk puasa..1Ramadhan =1Ogos semua orng menggu ramadhan,bulan barakah..,bulan yang mengajar kita untuk belajar arti bersabar,memahami keaadaan orng y susah.....
tapi.......,,bak kata ustazah rubiah;
ramadhan ni ada 3 peringakt

PERINGKAT 1: 
prngkt mula2 bdak msuk sekolah.. semua orng                      melakukan ibadah puasa y sunat mahu pun yang wajib.. sampaikan tiang2 msjid,madrasah penuh dgn umat2 islam..

PERINGKAT 2 :
peringkat y mana kite diserapkan ke sekolahasrama       penuh.,sekolah elit dan juga mrsm. hnya segelintir jew y msih kwt untuk mjalani Ramadhan y sungguh barakah ini.. plbagai alasan dijdkn untuk tidak melakukan ibadah puasa.

PERINGKAT 3 : 
Peringkat universiti..peringkt y org benar2 terpilih untuk menghadapi malam lailatulqadar=malam seribu bulan.. hnya sikit y melakukan ibadah sunat ramadhan dan bgun malam untuk mncri bulan itu


Ramadhan bulan y dinanti2..  indah sungguh manfaat y dianugerahkan untuk kaum Nabi Muhammad S.A.W.... kita hnya menanti namun penghayati kita amat kurg..,, peringkat y mana kite mahu? tepuk dada tnya iman.., sy hanya bisa menulis dan mengisafinya ,namun kita hnyalah manusia y pelupa...sentiasa hendak diperingatkan..

No comments:

Post a Comment