Saturday 17 December 2011

aku sebagai DAIE

alhamdulilah..
aku telah selesai menjalani kem kempimpinan KELAB MINDA ISLAM
yang telah berlangsung selama 3 hari,,,
bermula 15 hb hingga 17 hb december..

walaupom bukan y sepatutnya pegi ke kem itu..
namun syukran YA ALLAH kerana telah memberikan aku peluang untuk mentarbiah dri ini..
dan secara langsungnya menimba lebih ilmu pengetahuan untuk bergelar seorang DAIE
juga syukran kpada ukhti hafizah, exco aku..shabat aku juga..dan juga merupakan orng y ptt pegi ke kem ini...
telah mempercayai aku untuk membawa amanah itu..

alhamdulilah..
semuanya bergelar dengan lancar meskipom ada sedikit ketidakpuashati..
bukan ak mengatakan mereka bukan y terbaik namun harus lah berfikir untuk memperbaiki diri..
kita berada dalam organisasi islam ini adalah bukan untuk mencari nama dan mendptkan sijil2 semata2..
namun bebanan dakwah ini y harus kita pegang..
harus diingat setiap bebanan tanggungjwab y kita pikul akan ditanya kelak diakhirat..
tidak ada sesuatu yang berat melainkan amanah..

tahniah juga kepada fasilitator kami.
y merupakan tampok pimpinan KMI y dulu..
namun masih sudi meluahkan idea bersama kami..
inilah yang dikatakan DAKWAH itu akan sentiasa berpanjangan
jagnlah melakukan apabila kita memegang satu jawatan...
dan tanpa sesuatu jwatan kita harus memgajak umat islam ini terus berpaksi kepada landasan AL-QURAN dan AS-SUNNAH..
syukran kepada fasi kami..
dan tahniah juga kepada mereka...

insyaALLAH..
ak akn berkongsi ilmu
ap y aku dapt dari kem ini..
sesungguhnya ia adalah amat bernilai buat ak
untuk menjadi seorang Daie..

"sampaikanlah dakwah itu,walaupom satu ayat"

waalhua'alam

1 comment:

  1. inshaAllah..:)teruskan usaha ayu..untuk terus thabat(teguh0 dlm jalan ini..kita perbaiki diri kita dulu sebelum kita bawa org lain..islah nafsak wad'u ghairak! :)izzah doakan..btw,nice blog..mashaAllah.

    ReplyDelete