Friday 23 December 2011

Bertudung labuh?

teingat aku ketika mula2 aku melabuhkan tdung
"yu,nak jd bdak UIA kew? terase macam dop UIA pla"
alhamdulilah..
walaupom aku belum sepenuhnya bertudung labuh...
namun ak ingin menjeruskan diriku kearah itu..
doakan aku ya sahabat



kalau nak diceritakan terlalu bnyak kisah dan tauladan.
kenapa ak berubah,..
jika kawn y mengenali diriku aku dahulu...
terlalu jahilnya ak..
jauhnya ak dari PENCIPTA..
astagfirullah..

cntik kan tengok org bertubuh labuh..
semua tertutup...
y tertutup tu indah...
nk semaye pom senag walaupom bila dalm keadaan darurat


nak citer la cket..
adew satu hari...
ak start la pakai shawl ak blik...
alamak!!
kekok la...,,
mula la tarik shawl nak suh tutup dada tu..
ahh...

mujur time tu adew waktu sengkang...
so ak blik tukar tudung ak blik...
kwn ak ckp
"yu,knape tukar tudung?"-- xthu la niat ap
hehe,... nak ckap kt cni.. bile kita dah terbiasa buat sesuatu perkara tu
kita akn merasa nikmatnya...

bnyak ni shawl ak y xhbes pkai...
so aku buat la mcm selimut...
so adow org tegur---> alas meja kew ni??
kelakar la...
cntik bukan main shwal tu..
(nasib baik ak xpakai)

bg aku laa..
nk pakai shawl kew ap...
xpew....
bahkan pakai la ap2 pom asalkan niat kita nk tutup aurat..
bukan Al-quran ada menyebut

"hendaklah perempuan2 menutupi bahgian dada2 mereka" surah an-nur

jgn pndg kita hnya menutup aurat mengikut fesyen...
yea..,, kita seharusnya bersyukur,,..'
dengan berfesyen ni dpt kembalikan mereka...
namun...
jgn la kita terlalu mengikut fesyen itu...
pndglah ap y wajib...

aku menulis ni pom,.,sebb asew terpanggil jew...
makin ramai...makin berfesyen...
belakang labuh..
tp dada contek nampak
Allahuakbar..
ak pom malu nak ckp...
aku pom mcm tu jgk..
namun xdek la berfesyen sgt...

(49:11)  Hai org2 yg beriman, janganlah sekumpulan org laki-laki merendahkan kumpulan yg lain, boleh jadi yg ditertawakan itu lebih baik dr mrk. & jangan pula sekumpulan perempuan merendahkan kumpulan lainnya, boleh jadi yg direndahkan itu lebih baik. & janganlah suka mencela dirimu sendiri  & jangan memanggil dgn gelaran yg mengandung ejekan. Seburuk-buruk panggilan adalah (panggilan) yg buruk sesudah iman  & barangsiapa yg tidak bertobat, maka mrk itulah org2 yg zalim.












No comments:

Post a Comment