Wednesday 16 May 2012

clmat hari guru

bila dengar kat tv
siapakah cikgu yang anda ingat sampai sekrang
dan kenangan yang ada pada mereka..
tetiba nak tulis entry pasal ni

ni hah... akaq nak story
pasal zaman sekolah rendah..
well... sebenarnya aku tak pergi tadika..
pergi tapi sebentar la..
abc pown tak kenal...
yang aku kenal haaa...
pakwe aku...
biol punya budak..
tadika pom bercinta..
hahhaha

masuk darjah 1..
memang aku mcam bdak bodh..(actually yes,dumb)
sebab ak tak kenal pom abc, 123
apath lagi...
membaca
nak jadikan cerita la...
ada la cikgu ni....
garang gila ...



memang aku kena kutir(cubit)
sopmo la kat cikgu ni...
ingt sgt
buku bacalah syg tu kan..
lebuk(hancur) boleh ko aku..
sebb takut kena kutir..
even dah biru perot aku dia kutir...
kaki sampai terjinjing disebabkan kena kutir..
tpi
sebab dia lah aku kenal abc..
dan pandai membaca...
nama cikgu ni cikgu azlina(s.k.kemahang 3,1999)

sorang lagi cikgu matematik, nik azizi (s.k.kemahang 3,2000)
masa ni aku drjah 2..
babilnya(lembab) aku kan tak pernah pandai baca jam..
hal cmpur bahgi darab..
serah jep kat budak mate ni..(seyes mate ak A++)
tp bab  tengok jam, failed..
even aku ni anak murid kesyagn dia lg..



tapi ada sekali dia lempang aku..
sampai terteleng kepala aku...
berpusing badan aku..
kuat tu....
sebab aku salah baca jam..
memang ak tak pandai tengok  jam kowt..
sekarang pom kalau jam analog..
aku akan tengok lama2 baru aku tahu pukul brapa..
ayah aku pun kalau beli jam,'
dia beli jam digital..
maaf la cikgu memang sy slow sikit bab tengok jam..
sekrg pom tak pndai2...

hehehe...
2 orang cikgu ni paling aku ingat sebab tanpa diaorang aku tak kan pernah pandai membaca..
dan walaupun lembab tengok jam
tapi aku masih boleh tengok jam,walaupun mengmbil masa 5 minit

ramai la cikgu yang banyak memberi jasa kat aku masa sekolah dlu..
semuanya...
kalau kat sekolah rendah, kamilah pelajr kesyagn..

kat sekolah menengah,
akulah yang bermasalah..
hahah...

terima kasih cikgu...
mendidik sy sehingga berjaya sekrang di menara gading..
insyaAllah  alam perkerjaan menyusul,..

1 comment: