Wednesday 20 November 2013

B.O.B < idea asal mathlutfi90>

Mesti ramai dah tengok video B.O.B oleh mat lutfi kan..
Buat Orang Bersalah..,
sedar xsedar.. memang kita ni kalangan B.O.B pun..
cu tilik and fkir sdlam2nya..

b.o.b ni sbenarnya pandangan kita sendri kan..
dalam erti kata pemikiran ngative kita sendri..
mcam dalm video tu tnjuk..
-aku stdy 3hri jer,.
-aku makan banyak tak gemuk pom
-da besaq pom xpndai baca quran.

banyak sebanrnya menjadikan kita seorang b.o.b..
memang kita tak perasan dan tak ambil kisah..
kalau orang buat kita bersalah pom..
and kita dengki pom..
kerana itulah semua bermula dari tunjang akar..

contohnya....
-ehs aku beli kedai tu murah lagi laa, rugi kau..
-lect tu marah wei.. kena dah kau kali ni..
-aku xstdy pom , markh tinggi dari kau..
-jualan murah td.. rugi tak kluar..
-etc

bila kawan bgthu masalh tu..
jangan la beban kan dia..
jangan la ckp..
"tula kau, pemalas sgt"
"tula kau, derhaka sgt"
"tula kau, jiwang sgt".
confort much more better than advice.
kekdang orng boleh release tension bila ada orang dengar jer masalh..
xperlu mencelah, dan cerita hal kita.
that mean learning ur ears...

my words mendengar itu lebih baik dari mencelah..
human tahu ap yang dorang buat..
kalau terlebih tu tgurlah dengan hikmah...
mcm2 boleh ckp mengenai video bob ni..
aku saje2 jer nak tulis.. borim2 ..
blog pom lama xtrusik..
da out.. stdy..
dont be a b.o.b
but be the positive listener, positive thinker, and positive advicer :-)

No comments:

Post a Comment