Friday 16 March 2012

MOTIVASI CINTA

waa.a
bercakap kalah macam orang ada pengalaman.
well...
memang banyak kalau nak diceritakan..
semua kawan yang kenal aku tahu akan perangai aku..
tapi aku nak cakap kat sini..
tak semua insan tu tidak boleh berubah..
dan ianya boleh kearah kebaikan ataupun keburukan..
dan semua itu terletak kepada kita..

Allah S.W.t sudah berfirman bahawa..
"tidak aku mengubah nasib sesuatu kaum melainkan diri mereka itu sendiri"
dan semua tahu yang kita wajib percaya akan hukum qadar dan qada' kan?
kenapa harus kita mempertikaikan..
mengapa hidup aku macam ini..
kalaulah aku tidak..
dan macam2 lagi..
sedangkan kita telah berpegang kepada 6 rukun itu.


dan bagi tittle aku di atas
bukan saja omongan kosong..
tapi untuk peringatan diriku sendri..
what is love mean?
memang ia sukar dimengerti...
dan orang yang bercinta itu boleh jawab dengan yakinnya..
bahawa cinta itu adalah satu kurniaan Ilahi..
correctly..
tapi adakah kita bercinta dengan cara yang betul...
untuk definisi cinta yang lengkap..
sila klik disini cinta



from my words..
anda boleh bercinta untuk 10 tahun tanpa ikatan..
namun anda tidak boleh menyimpul mati hati anda bersama pasangan anda itu walaupun setahun..
anda boleh merancang warna pelamin anda..
namun anda belum pasti dapat mendudukinya..
anda boleh merancang untuk mendapat anak bersama si dia..
tapi anda belum tentu dapat melakukannya..
anda boleh setia untuk 10 tahun..
tapi belum tentu ia jodoh anda..
anda tutup mata untuk si gadis atau lelaki lain namun
belum tentu yang anda celik itu jodoh anda

banyak kata2 yang mampu anda semua simpulkan
anda semua adalah lebih bijak dalam menilai semua itu tapi
hanya memekakkan telinga
membutakan mata
membisukan mulut
bahkan menutup hati untuk menerima kenyataan ini..
percayalah..
jodoh,ajal,maut dan rezeki telah Allah tentukan sejak alam rahim lagi..

ingat membezakan kita antara orang yang cerdik ataupun bodoh..
adalah..
orang yang cerdik beramal dengan apa yang dia baca.
dan orang yang bodoh.hanya melihat dan termenug.




No comments:

Post a Comment